Van Meenen Marketing Support B.V.
In dit pand zijn wij gevestigd.

"Janneke van Meenen, oprichter B2B telemarketeer, aangenaam!"


Iedere ondernemer en accountmanager doet (onbewust) aan (B2B) leadgeneratie via telemarketing.
Nu hoor ik je denken: Wij doen … aan telemarketing? Sorry, Janneke, maar daar vergis je je toch in!
Ik neem aan dat jij je offertes nabelt en aanvragen opvolgt die via de e-mail binnenkomen. En op enig moment de telefoon pakt.
Zo zijn er tal van kansen en mogelijkheden om nieuwe klanten te werven en bestaande klanten binnen te houden via telefonisch contact.
Doe je dat, dan merk je ook dat het werkt!
Want na alles wat je inzet om van suspects nieuwe vaste klanten te maken, is persoonlijk contact bij B2B leadgeneratie doorslaggevend.
Mensen doen immers zaken met mensen. Uiteindelijk zoek je de persoonlijke verbinding met degene(n) achter het logo, de bedrijfsnaam en het digitale contact.

En dat is wat wij als B2B telemarketeer doen: verbinden. Voor meer omzet, minder kosten en meer comfort. Volgens de wet. Wij nemen de tijd voor het voeren van persoonlijke gesprekken in plaats van dat we scoren moeten en een belscript oplezen, nauwelijks wetend met wie we te maken hebben aan de andere kant van de lijn.

Met korte slagen naar snelle resultaten


Telefonische acquisitie is eigenlijk een onmisbaar onderdeel binnen je B2B leadgeneratie en de activiteiten daaromtrent, zoals digitale marketing en marketing automation.
Ik hou van de snelheid als B2B telemarketeer: op basis van je behoeften en wensen maken we een belscript als leidraad voor onze gesprekken, krijgen de juiste mensen te spreken en zien direct de resultaten. En daar kun jij mee aan de slag.

Korte slagen voor snelle resultaten dus. Dat is voor mij een supergoede combinatie, want in mijn functies als promotiemanager en salespromotionmanager bij grote merken als Curver, Conimex en Nutricia merkte ik al, dat het mij vaak te langzaam ging.

Van promotiemanager naar B2B telemarketeer


Toen ik via een vriendin vanuit mijn eigen salespromotionbureau in de wereld van de B2B telemarketing rolde, viel voor mij alles op zijn plaats. Dat is nu 25 jaren geleden en ik vind het elke dag leuk! De afwisseling, het snelle schakelen. En kansen en bedreigingen, sterktes en zwaktes zien en daar het meeste voordeel uithalen. Zoals een bedrijf dat van doelgroep switcht in coronatijd: van leerlingen op de basisschool naar het bedrijfsleven. En met succes.

Met een vast team aan callcentermedewerkers en een flexibele schil daaromheen bedienen wij een keur aan klanten met diverse behoeften en wensen. We weten wat we moeten vragen en hoe we inspringen op wat degene aan de andere kant van de lijn vertelt. Door te luisteren en het belscript alleen als leidraad te hanteren hebben we inhoudelijke gesprekken. We verzamelen de juiste informatie, laten de gebelde achter met een gerust hart en een goed gevoel, terwijl jij verder kunt met de informatie.

Jij en je accountmanagers worden ontzien en kunnen zich bezighouden met waar julie echt goed in zijn: van leads klanten maken. Professionele B2B telemarketeers als dragen bij aan een goed imago én positieve, groeiende bedrijfsresultaten.

Dus inderdaad meer omzet, meer comfort en minder kosten.