Hoe valuable is jouw bedrijf en wat is je waardepropositie?
“Persoonlijk contact verbindt en zorgt voor een flow van leads.” Dat zijn de eerste woorden op de website van VMMS.
Want, zoals de leermeesters zeggen; je moet de potentiële klant direct duidelijk maken ‘what’s in it for me?‘ De doelgroep oriënteert zich steeds vaker eerst op het internet (lees mijn blog ‘Het koopbeslissingsproces.’) dus content en content marketing worden steeds belangrijker.
Content marketing
Er zijn heel veel definities van content marketing. Die van het Amerikaanse Content Marketing Institute luidt als volgt:
“Content marketing is a marketing technique of creating and distributing valuable, relevant and consistent content to attract and acquire a clearly defined audience – with the objective of driving profitable customer action.”
‘Valuable’ dus. Voor de potentiële klant.
Waar we voorheen sterk leunden op communicatie waarin onze producten en diensten centraal stonden, verlangt de moderne klant steeds meer relevantie en toegevoegde waarde.
Content, of dat nu een blog, een tweet of een website is, moet daarom aansluiten bij waar de potentiële klant behoefte aan heeft.
Hoe valuable is jouw bedrijf?
Dat antwoord vind je op onze website geformuleerd vanuit een vraag die je zou kunnen stellen.
Hoe kom ik aan nieuwe prospects? Is mijn waarde propositie sterk genoeg? Hoe ziet het koopbeslissingsproces eruit? Online marketing en dan? Is die specifieke markt misschien ook een doelgroep voor mij? Hoe tevreden zijn mijn klanten? Hoeveel kost een nieuwe klant? Hoe kom ik aan content?
Dit zijn maar een paar voorbeelden van vragen die wij kunnen helpen te beantwoorden.
Speelt één van die vragen ook bij jou? Of een andere? Stel hem aan mij en geheel vrijblijvend sparren we dan over wat het beste antwoord is.