De Europese Unie zet zich in om meer en betere banen en een sociaal insluitende samenleving te creëren. Deze doelstellingen vormen de kern van de strategie Europa 2020 voor een slimme, duurzame en inclusieve groei in de EU. Het Europees Sociaal Fonds (ESF) is het belangrijkste Europese instrument om werkgelegenheid te ondersteunen, mensen aan beter werk te helpen en te zorgen voor eerlijkere arbeidskansen voor alle EU-burgers. Het werkt door te investeren in Europa’s menselijke kapitaal – haar werknemers, haar jongeren en iedereen op zoek naar een baan.
Van Meenen Marketing Support is trots op het door Europa gefinancierde project:
“vaardiger van callagent naar contactpersoon”.
Omschrijving:
Het economisch landschap verandert in snel tempo. Veel activiteiten die voorheen “handarbeid” waren worden geautomatiseerd waardoor bij de meeste branches het verdienmodel op de schop moet. Waar in het verleden relatiemarketing in B2B leidend was zien we dat nieuwe competentiesets nodig zijn om het werk van verkopers, marketeers en leidinggevenden in deze nieuwe realiteit renderend en motiverend te houden. VMMS is een callcenter waarbij de gemiddelde leeftijd van de medewerkers 50+is. Deze medewerkers zijn prima callagents. Ze zijn onvoldoende vaardig in social media. De taken in de organisatie verschuiven steeds meer van “alleen” belwerk naar het integraal beheren van contacten (contactcenter) via mail, social, skype, etc. Er is grote behoefte aan het verbeteren van kennis over communicatie, marketing en verkooprichting hedendaagse netwerkeconomie. De mensen binnen de organisatie ervaren dat het lastig is om adequaat deze omslag te maken richting deze geheel nieuwe communicatiekanalen. Ander typecontactpersonen, andere vragen, wensen en behoeften, maar vooral de snelheid en dynamiek van interactie. Omdat deze kennis onvoldoende op het juiste niveau beschikbaar is binnen de organisatie. Omdat hier(onbewust)in de afgelopen jaren te weinig aandacht aanbesteed is daalt de conversie van hun inspanning, mede omdat communicatie, marketing en verkoop er een beetje bij gedaan worden.
Het beoogde doel:
Er is grote behoefte aan het verbeteren van kennis over communicatie, marketing en verkooprichting hedendaagse netwerkeconomie. De mensen binnen de organisatie ervaren dat het lastig is om adequaat deze omslag te maken richting deze geheel nieuwe communicatie-kanalen. Ander type contactpersonen, andere vragen, wensen en behoeften, maar vooral de snelheid en dynamiek van interactie. Omdat deze kennis onvoldoende op het juiste niveau beschikbaar is binnen de organisatie. Omdat hier(onbewust) in de afgelopen jaren te weinig aandacht aanbesteed is daalt de conversie van hun inspanning, mede omdat communicatie,
marketing en verkoop er een beetje bijgedaan worden. Externe Adviseur Erik Camman analyseert en adviseert binnen het gehele spectrum van dit traject. De aanwezige competenties binnen de organisatie worden geanalyseerd en hen worden praktische tools aangereikt om deze te versterken of aanvullen. Na afloop van het ESF-traject zijn de mensen binnen de organisatie vaardig om binnen deze veranderen de marktomstandigheden blijvend gemotiveerden productief inzetbaar te blijven d.m.v. coaching on the job werken we aan de ontwikkeling van de vaardigheden die nodig zijn. We leren omgaan met geautomatiseerde communicatiemiddelen, meten de voortgang en brengen individuele callagents in hun kracht.